השופט בהוראה חריגה: לבחון חלופה למעצר מנהלי

אליהו גרין No Comments on השופט בהוראה חריגה: לבחון חלופה למעצר מנהלי

לפני כשבוע התקיים בבית המשפט העליון דיון בערעור של 4 מהעצורים המנהליים על הצווים כנגדם. בדיון התייחס השופט גרוסקופף לצו המנהלי שהוצא נגד יוסף יצחק קוסקס ואמר לנציג השב"כ כי בעניינו של קוסקס יש למצוא חלופה למעצר המנהלי. עו"ד דוד הלוי מחוננו: "טוב יעשה השב"כ אם יבחן גם ליתר העצורים פיתרון מידתי אחר"

אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
21:33
27.04.24
בנצי לייזרוביץ No Comments on ביתר עילית: בית כנסת עלה באש; בנס לא היו נפגעים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כשבוע קיים בית המשפט העליון דיון בערעור אותו הגישו ארבעה מהעצורים המנהליים שנעצרו לאחר הפיגוע הרצחני בעלי כנגדם צווי המעצר שהוצאו להם. בערעור דרשו העצורים לבטל את הצווים כנגדם אשר הוצאו ללא משפט וללא ראיות. את העצורים מייצגים עורכי הדין דוד הלוי ונתי רום מטעם ארגון חוננו.

באופן חריג, במהלך הדיון בערעור אמר השופט גרוסקופף לנציג השב"כ כי בהתייחס לצו המנהלי אשר הוצא כנגד יוסף יצחק קוסקס יש לבחון חלופה למעצר המנהלי היות ובעניינו המעצר המנהלי אינו מתאים: "לגבי נושא זה תוצע חלופה שפותרת את המסוכנות הקיימת, אם תרצה ואם לא זה שיקול דעת של המשיבים".

לאחר דבריו של השופט גרוסקופף ענה נציג השב"כ כי לא יאריכו את הצו נגד קוסקס וכי הם מוכנים לשקול חלופת מעצר.

עו"ד דוד הלוי מסר: "אני מברך על ההחלטה הנוכחית שמשמעותה ביטול המעצר המנהלי לפחות לגבי אחד העצורים. החלטה זו מלמדת כי ניתן היה מלכתחילה לשקול אמצעים מתונים יותר במקום אמצעי דרסטי וקיצוני של מעצר מנהלי. טוב יעשה השירות אם יבחן גם ביחס ליתר העצורים פיתרון מידתי ומתון יותר במקום מעצר מנהלי שלהערכתי אינו משיג כל מטרה ונתפס כאמצעי ענישתי גרידא".



0 תגובות